• Jaguar Land Rover ir apņēmies līdz 2030. gadam samazināt siltumnīcefekta gāzu emisiju visos savos procesos un visā vērtību ķēdē atbilstoši Zinātnē balstītu mērķu iniciatīvai (SBTi)
• Daļa no uzņēmuma mērķa ir līdz 2039. gadam sasniegt oglekļa nulles emisiju visās piegādes ķēdēs, produktos un procesos
• Jaguar Land Rover ir aicinājis savu piegādātāju tīklu pievienoties tā ilgtspējības mērķiem
• Oglekļa nulles emisija visā vērtību ķēdē dos labumu gan sabiedrībai, gan klientiem, gan planētai
Jaguar Land Rover aicina savu globālo piegādes tīklu virzīties uz Zinātnē balstītu mērķu iniciatīvā (SBTi) apstiprinātajiem ilgtspējības mērķiem, lai līdz 2030. gadam samazinātu siltumnīcefekta gāzu emisiju un līdz 2039. gadam sasniegtu oglekļa nulles emisiju visās Jaguar Land Rover piegādes ķēdēs, produktos un procesos.
SBTi ir vides pārskatu organizācijas CDP, ANO Globālā nolīguma, Pasaules Resursu institūta un Pasaules Dabas fonda partnerība. SBTi aicinājums rīkoties ir viena no We Mean Business Coalition saistību sadaļām. Šī iniciatīva veicina vērienīgas pārmaiņas privātajā sektorā, ļaujot organizācijām balstīties uz zinātniski pamatotiem emisijas samazināšanas mērķiem. Ja visā vērtību ķēdē tiks sasniegta nulles emisija, tad labumu gūs gan sabiedrība, gan klienti, gan planēta.
Jaguar Land Rover apzinās, ka savas saistības var izpildīt, tikai cieši sadarbojoties ar piegādātājiem, kuriem ir tāds pats redzējums. Tāpēc uzņēmums ir aicinājis savu globālo 1. līmeņa piegādātāju tīklu produktu, pakalpojumu un loģistikas jomā pieņemt Jaguar Land Rover 2030. gada mērķus, vienlaikus saglabājot to pašu kvalitāti.
Barbara Bergmeiere, Jaguar Land Rover rūpniecisko operāciju izpilddirektore: “Mūsu SBTi saistību izpilde un oglekļa nulles emisijas sasniegšana visās piegādes ķēdēs līdz 2039. gadam ir Jaguar Land Rover stratēģijas virzītājspēks. Šos vērienīgos mērķus mēs varam sasniegt tikai kopīgiem spēkiem, tāpēc aicinām piegādātājus pievienoties mums šajā izaicinošajā, bet aizraujošajā ceļojumā, lai stiprinātu esošās attiecības un lai visas puses varētu sasniegt nozīmīgus kvantitatīvi izmērāmus mērķus.”
Daļa no ReImagine stratēģijas
Īstenojot stratēģiju ReImagine, Jaguar Land Rover veic dziļu pārveidi, lai radītu patiesi ilgtspējīgus, modernus luksusklases auto un dekarbonizētu visu vērtību ķēdi. Tāpat tiek ieviesti aprites ekonomikas principi, un līdz desmitgades beigām plānots pāriet uz pilnībā elektriskiem produktiem, respektīvi – līdz desmitgades beigām visi Jaguar un Land Rover zīmola auto būs pieejami ar elektrisko piedziņu. Tas iezīmē ceļa sākumu, lai līdz 2039. gadam kļūtu par oglekļa nulles emisijas uzņēmumu visās piegādes ķēdēs, produktos un procesos.
Jaguar Land Rover ir aicinājis 1. līmeņa piegādātājus jeb vairāk nekā 5000 uzņēmumus visā pasaulē izvēlēties un iet savu dekarbonizācijas ceļu, kā arī darīt zināmu par paveikto. Tas nozīmē atklāt savus oglekļa dioksīda emisijas ziņojumus un informāciju par savām piegādes ķēdēm.
Vilhelms Štēgers, Jaguar Land Rover augstākās klases apgaismojuma sistēmu piegādātāja ZKW Group izpilddirektors: “Mūsu vīzija ir novatoriskas augstākās klases apgaismojuma un elektroniskās sistēmas visām mobilitātes koncepcijām pasaules autobūvē. Kopā ar Jaguar Land Rover ZKW dodas ceļā uz ilgtspējīgāku nākotni. Mēs esam apņēmušies aizsargāt vidi un samazināt ietekmi uz to. Līdz ar to mēs uzņemamies atbildību, savā biznesā balstāmies uz Zinātnē balstītu mērķu iniciatīvu (SBTi) un līdz 2025. gada beigām savas ražotnes būsim pārveidojuši par CO2 neitrālām.”
Jaguar Land Rover ir apņēmies uzlabot piegādes ķēžu ilgtspēju, un daudzi partneri ir pievienojušies ceļā uz to. Mūsu mērķis ir līdz 2030. gadam visos savos procesos samazināt siltumnīcefekta gāzu emisiju par 46 procentiem. Turklāt savā vērtību ķēdē vidējo transportlīdzekļu emisiju uzņēmums pazeminās par 54 procentiem, tostarp par 60 procentiem visā transportlīdzekļu ekspluatācijas laikā. Pamatā Jaguar Land Rover vadās pēc mērķiem, kurus ir apstiprinājusi Zinātnē balstītu mērķu iniciatīva (SBTi), sekmējot Parīzes nolīguma mērķa īstenošanu, proti – nepieļaut globālās temperatūras paaugstināšanos vairāk kā par 1,5°C. Tas ir visvērienīgākais Parīzē noteiktais mērķis.
Pieprasīti visā pasaulē
Jaguar Land Rover ir Lielbritānijas uzņēmums, kam Apvienotajā Karalistē ir divi lieli projektēšanas un inženiertehniskie centri, trīs autorūpnīcas, dzinēju ražošanas centrs un akumulatoru montāžas centrs. Uzņēmumam ir automobiļu rūpnīcas arī Ķīnā, Brazīlijā, Indijā, Austrijā, Austrijā un Slovākijā. Trīs no septiņiem uzņēmuma tehnoloģiju centriem atrodas Apvienotajā Karalistē – Mančestrā, Vorvikā (NAIC) un Londonā, bet papildu objekti ir Šenonā (Īrija), Portlendā (ASV), Budapeštā (Ungārija) un Šanhajā (Ķīna).
Pašreizējā Jaguar Land Rover modeļu saimē ir gan pilnībā elektriski, gan uzlādējamā hibrīda (plug-in), gan vieglā hibrīda auto, kā arī jaunākie dīzeļa un benzīna motori. Klasē vadošie Jaguar un Land Rover auto ir pieprasīti visā pasaulē, un 2021./2022. finanšu gadā 123 valstīs uzņēmums pārdeva 371 381 transportlīdzekli.
Land Rover ir pasaules līderis luksusa SUV ražošanā, piedāvājot trīs Range Rover, Discovery un Defender saimes. Jaguar ir pirmais zīmols, kas piedāvā pilnībā elektrisku premium klases SUV – Jaguar I-Pace.